Interdisciplinary Teaching Program - Developing Leadership in the Air Cadet Preparatory Course
DOI:
https://doi.org/10.22480/rev.unifa.2002.15.905Keywords:
education, cadets, articipative methodology, leadership, trainingAbstract
The article discusses the importance of leadership training at the Air Cadet Preparatory School (EPCAR), highlighting the institution's mission to develop citizens with the potential to positively influence society and the Air Force. Over its 53 years, EPCAR has sought to implement high-quality education that promotes the intellectual, physical, spiritual, and moral development of cadets. The text proposes the adoption of an interdisciplinary program that encourages cooperation, creativity, and problem-solving, as well as suggesting participative methodologies that stimulate student initiative. Leadership training is viewed as a challenge that requires constant improvement, being essential for the Air Command and the future of Brazil.
References
AHLERT, Alvori. A eticidade da educação: o discurso de uma práxis solidária / universal. IJUÍ: UNIJUÍ, 1999.
BRASIL. Ministério da Educação. Secretaria de Educação Média e Tecnológica. Parâmetros Curriculares Nacionais: ensino médio. Brasília: Ministério da Educação, 1999.
FAZENDA, Ivani C. Arantes. Interdisciplinaridade: história, teoria e pesquisa. 8. Ed. Campinas: Papirus, 1994.
FRITZEN, Silvino José. Relações humanas interpessoais: nas convivências grupais e comunitárias. 11. Ed. Petrópolis: Vozes, 1987.
ZIMERMAN, David E. et al. Como trabalhamos com grupos. Porto Alegre: Artes Médicas Sul, 1997.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Denise Maria Belloni Medeiros
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Revista da UNIFA permite que o (s) autor (es) mantenha(m) seus direitos autorais sem restrições. Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) - Revista da UNIFA é regida pela licença CC-BY-NC