Suggestions for the Melhoria of the English Language in Aeronautics
DOI:
https://doi.org/10.22480/rev.unifa.1998.12.958Keywords:
Curriculum, Education, MethodologyAbstract
:The article discusses the structure and necessary components for the development and review of minimum curricula, according to IMA 37-4. The chapters include preliminary provisions, context analysis, definition of bases, curricular content, assessment procedures, and final provisions. The proposal emphasizes the importance of defining objectives, selecting content, and choosing appropriate methodologies to optimize the teaching-learning process and ensure that the curriculum meets the needs of students and the market.
References
BRASIL. Ministério da Aeronáutica. Comando Geral do Pessoal. Confecção e controle de publicações. Brasília, 1991.(NSMA 5-1).
BRASIL. Ministério da Aeronáutica. Departamento de Ensino da Aeronáutica. Conceituações básicas em ensino. Rio de Janeiro, 1983. (IMA 37-10).
_____.Currículo mínimo do curso de aperfeiçoamento de oficiais. Brasília, 1998. (IMA 37-55).
_____.Elaboração e revisão de currículos mínimos. Brasília, 1996. (IMA 37-4).
_____.Planejamento curricular. Rio de Janeiro, 1985. (MMA 37-8).
_____.Plano setorial de ensino. Brasília, 1997. V. 1 e 2. (DMA 37-9).
BRASIL. Ministério da Aeronáutica. Estado-Maior da Aeronáutica. Glossário do Ministério da Aeronáutica. Brasília, 1993. (MMA 950-1).
CARVALHO, Antônio Vieira de. Treinamento de recursos humanos. São Paulo: Pioneira, 1998. 251 p.
MARTINS, José do Prado. Didática geral: fundamentos, planejamento, metodologia, avaliação. 2a ed. São Paulo: Atlas, 1990. 231 p.
MESSICK, Rosemary Graves et al. Currículo: análise e debate. Rio de Janeiro: Zahar, 1980. 162 p.
SAVIANI, Nereide. Saber escolar, currículo e didática - problemas da unidade, conteúdo / método no processo pedagogico.Campinas:Autores Associados, 1994. 235 p.
UNIVERSIDADE DA FORÇA AÉREA. Escola de Aperfeiçoamento de Oficiais. Redação de monografia. Rio de Janeiro, 1998. (Apostila).
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 Sonia Maria Campos Silva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Revista da UNIFA permite que o (s) autor (es) mantenha(m) seus direitos autorais sem restrições. Atribuição-NãoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0) - Revista da UNIFA é regida pela licença CC-BY-NC